2015. december 18., péntek

Csodakifli

Csoda kifli recept képpel. Hozzávalók és az elkészítés részletes leírása. Folytatódik a karácsonyi aprósütemények elősütése ezzel a finom, omlós diótöltelékes kiflivel. Ezt a receptet is a nagymamámtól tanultam, és karácsonyra minden évben megsütöm.


Melegen vaníliás porcukorba forgatjuk. A sütőt én akkor gyújtottam csak el, amikor már az első tészta a tepsiben volt.

Mire a másik tészta is a tepsibe került, már forró volt a sütő. Elkészítettem felé vágva, sajnos pikpak elfogy, pedig azt hittem, hogy ezt nem szeretem. A kifli formázása ellenkező irányban hajtva szebb lesz Fél adag= 2gr. A tészta hozzávalói: dkg liszt.


A töltelék hozzávalói: dkg dió. A hozzávalókból tésztát gyúrunk, majd nagyjából egyenlő részre osztjuk. Minden darabot egyesével kinyújtunk, megkenjük.


Nagymamám diós kiflijét hoztam el, melynek finom ropogós, majdhogynem leveles tésztája van.

Szinte visszarepített a gyerekkoromig. A receptet pedig az általa írott füzetből néztem ki. Annyit változtattam, hogy a margarin helyett vajat használtam, valamint a megadott.


Bár én kihagytam belőle a tojássárgáját, mert nem volt elég itthon, és sütőport sem tettem bele, mert nem nagyon szeretem érezni benne, ezáltal a recept nem teljesen ugyanaz, de a kifli így is, úgy is nagyon-nagyon finom! Gyerekkoromban Anyukám ezt a kis hókiflit mindig megsütötte az év legszebb ünnepére. Tulajdonképpen ez az Ő nagy kedvence. Az elmúlt hetekben is már többször emlegette dió szedés közben az udvaron, emiatt döntöttem úgy, hogy most megsütöm neki - az Ő receptje alapján. A zsírt a liszttel elmorzsoljuk, azután hozzáadjuk a többi anyagot is, és annyi tejföllel gyúrjuk össze, hogy lágy tésztát kapjunk.


A hagymát apróra vágjuk, zsiradékon megdinszteljük, majd elkeverjük az őrölt paprikával. A húshoz hozzáadjuk a rizst, a dinsztelt hagyma kétharmadát, a fokhagymát, tojást és sót ízlés szerint, majd jól összegyúrjuk. Hát lehet, hogy én vagyok érthetetlen, de az összetevők alapján próbáltam összeállítani a tésztát és engem nagyon bezavart, hogy a só a végén van, így én a lisztet a vizes ecettel gyúrtam össze és a margarint erre kentem rá. A lisztet összekeverjük egy csipet sóval, majd hozzáadjuk a hideg, felkockázott vajat. Régen zsírral sütötték, ezáltal a tészta még finomabb, omlósabb volt.


Ezután elkezdjük összemorzsolni, majd amikor már kellően morzsalékos, hozzáadjuk a tejfölt és gyors mozdulatokkal összegyúrjuk a tésztát. A tejfölt apránként adjuk hozzá, nehogy túl lágy legyen a tészta. A vitás esetek kiküszöbölése érdekében, kérjük csak saját készítésű fotót tölts fel!


Kérünk, csak olyan fotót küldj amelynek a fő témája az adott étel.

Cookie-kat használunk, hogy a lehető legjobb élményt nyújtsuk a weboldalunk használata során. Kattints az „Elfogad” gombra a cookie-k elfogadásához és a weboldal további böngészéséhez. Recept gyűjteményében!


CSODAKIFLI Kereskedelmi és Gyártó Korlátolt Felelősségű Társaság felszámolás alatt. According to Crefoport s.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Népszerű bejegyzések