2015. augusztus 24., hétfő

Szénkefés motor működése

Amit az egyfázisú villanymotorról tudni kell - Nézzük! Lecsavarozod a keféket és máris látod a kefe csatlakozásait, ezután megnézed hány derót megyen az állórészbe, ha kettő, akkor ahogy Elwo mondotta :oke: , sorosan ! AZ EGYFÁZISÚ SOROS KOMMUTÁTOROS MOTOR MŰKÖDÉSI ELVE ÉS FELÉPÍTÉSE Mint már említettük, a gép működése hasonló, mint az egyenáramú soros motoré. Ha a motor tökéletesen működik, akkor visszaszerelhetjük az eredeti helyére és újra használható a készülék. Előfordulhat, hogy a motor működése közben a környező hiradástechnikai készülékeket zavarhatja. Ekkor a motorral kössünk párhuzamosan egy-két darab 100nF 400V-os fóliakondenzátort.


Ez az animáció egy kétütemű motor működését szemlélteti. Tarajos dugattyú, beömlő. A kefe nélküli egyenáramú motor (BLDC) vagy elektronikus kommutációjú egyenáramú motor (ECDC) egy szinkron villanymotor, egyenáramú táplálással (DC), ami elektronikusan vezérelt kommutációs rendszerrel rendelkezik a kefés mechanikus kommutáció helyett. Az ilyen motorokban az áram és a nyomaték, a feszültség és a. Az ábrán látható gép úgy működik, hogy a forgórész pólusait félfordulatonként felcseréljük.


Ezen egyszerű motor nagy problémája, hogy az általa szolgáltatott nyomaték a forgórész pozíciójának függvényében kétoldalasan egyenirányított szinuszhullámnak megfelelően változik, és így van nulla helyzete is, amikor a gép nem tud elindulni. Kerékpárnál nem tudom mi a különbség, de a szénkefe valósítja meg az áram átadását a forgórészre. A forgórészen a tekercsekre egy-egy rézlemezke kapcsolódik és a forgómozgás során ezek a lemezek szerre kapnak áramot, mindig az, amelyik a motor forgását segíti.


Minden szénkefés motor szikrázik,akár új akár használt. Az egyenáramú motor működése a mágneses pólusok vonzásán és taszításán alapul. A motor két kivezetésére rákapcsoljuk az áramforrás pozítív és negatív kivezetését.


Egy mágneses térben elhelyezett tekercsbe ha áramot vezetünk, akkor az indukálódott elektromágneses mező kölcsönhatásba lép az állandó mágnesek. A DH40MEY-t ugyanis úgy tervezték, hogy generátorokról is működtethető legyen, sőt, a szénkefementes motor alacsony működési hőmérsékletének köszönhetően a hosszabbítók használata esetén tapasztalt feszültségesés sem befolyásolja nagymértékben a teljesítményt. Modellünkben működését tekintve két főbb elektromos motor verzióval találkozhatunk. Egyikük a szénkefés (brushed), a másik pedig a szénkefe nélküli (brushless) motorok. Alapvetően a szénkefés motorok az egyszerűbb, kisebb teljesítményű modellek motorjai, míg a brushless motorok a nagyteljesítményű modelleket hajtják.


Működése : A mozgási indukció elvén alapszik, tekercs áll (állórész), mágnes forog (elektromágnes). Ha a tekercsre mágneses mező hat (erővonalai metszik a vezetőt) benne feszültség indukálódik, váltakozó áram keletkezik. Ez a motor kenőolaj rendszerétől egy nyomócsövön keresztül érkező, a szelepemelő himbasor kenéséhez használt olaj nyomását két fokozatban állítja be. A motor normál működésekor az elektromágneses szelep nyitva van, ekkor bar az olajnyomás.


A motorfék bekapcsolásakor az elektromágneses szelep zárása miatt bar. OTTO motor működése , a segédmotorok lelke. Ismertető és rajzos bemutató a kétütemű motorok működési elvéről.


A legtöbb robogóban, mopedben is ilyen elven működő errőforrás található. A motor meneteit le tudtam számolni,ez menet szelvényenként. A kommutátor kezdő,illetve a befejező pont nem világos. Már sok videót megnéztem,de ilyen szegmenses forgórészt nem találtam.


Képet szerettem volna feltölteni a forgórészről,de túl nagy a fájl méret sajnos. Tudnak egyen és váltakozóáramról működni, de ugyanaz a motor. Az elektronikus fordulatszám szabályzóval viszont nem működik, mert az a fázishasítás elvén működik. Aszinkrongépek működése Váltakozóáramú,háromfázisú hálózatra kapcsoljuk az állórész tekercselését.


Létrejön egy forgó mágneses mező fordulatszámmal. A motor felépítése, ha nagyvonalakban tekintjük, hasonlít egy DC motoréhoz: egy álló-, illetve forgórészből tevődik össze. Természetesen jobban megvizsgálva a két részt, a különbség a különböző típusú motorok között jelentős. Az EComotor felépítését mutatja a 2. Alapvetõen a szénkefés motorok soros gerjesztésû motorok, tehát alapból kivezetése van.


A két egymással sorba kötött állórész tekercs és a két kommutátor kivezetés. A többi az a motor mûködése szempontjából mellékes. Két vezeték a motor végén elhelyezett impulzus generátorra megy. Hogy honnan szedsz még kettõt. A gép olajozását műszerolajjal végezzük el, egy-egy csepp olaj elegendő az adott mozgó alkatrészre.


A gépnek könnyen, de lötyögésektől mentesen kell. Ez lehet: ( szénkefés ), (3fázisú) vagy (3fázisú HALL jeladós). Amennyiben vezetéket talál úgy keresse meg a vezérlőn a kommutátor eltolás vagy commutation angle vagy Phase feliratot, itt vagy 1lesz feltüntetve. Ezeket az információkat tartsa fejben mikor webáruházunkból vezérlő elektronikát választ. Az áram továbbításának szénkefés módja a villanymotorok hagyományos megoldása.


Az így létrejövő forgó mozgás miatt viszont mind a szénkefe, mind a tengelyvégen lévő kommutátor kopik, ami idővel cserére szorul – így ezzel a költséggel számolni kell. A szénkefén keresztül jut áram a tekercselt forgó részre. A vezérlő elektronika beszerelése szakértelmet és szerszámokat igényel, így azt bízza szakemberre.


Egyes vezérlőkön több szál vezeték is lehet amellett, hogy.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Népszerű bejegyzések